hod1 finished, potrebuje AI upravu
This commit is contained in:
57
hod1.txt
57
hod1.txt
@@ -15,3 +15,60 @@ Pojmy a vyznamy:
|
||||
- Deprivačná výchova – dieťa nedostáva emocionálnu podporu, citové zázemie či podnety.
|
||||
- Dominantná výchova – rodič prikazuje a kontroluje, potláča samostatnosť a názory dieťaťa.
|
||||
- Laxná výchova – rodič je príliš voľný, stanovuje málo pravidiel a hraníc.
|
||||
|
||||
Teorie (koncepcie) vychovy:
|
||||
reflexivno predvedecke
|
||||
pragmaticko-behavioralne
|
||||
kognitivisticko-scientisticke
|
||||
humanisticko-personologicke
|
||||
informacno-multimedialne
|
||||
|
||||
clovek je bio-psycho-socialny system
|
||||
vonkajsie faktory, nezamerne faktory, zamerne faktory, vnutorne faktory(graf - dokoncit)
|
||||
|
||||
aky ucinok ma vychova
|
||||
naturalisticke teorie - vychovny pesimizmus
|
||||
sociologizujuce teorie - vychovny utopizmus
|
||||
interakcne teorie - vychovny optimizmus
|
||||
|
||||
dovozojo aktivacne, rozvojovo utlmove dispozicie:
|
||||
perspektina vs kratkodoba zivotna orientacia
|
||||
orientacia na rozvoj vs orientacia na chybu
|
||||
aktivizujucec vs sebaznehodnocujuce sebaponatie(vztah sebaponatia a vykonu je vyraznejsi ako vztah inteligencie a vykonu)
|
||||
syndrom neuspecneho ziaka/neuspesnej osobnosti
|
||||
|
||||
K comu vychovavat:
|
||||
prenositelne sposobilosti:
|
||||
niest zodopovednost, identifikovat a riesit problemy, zvladat zatazove situacie, mat aktivny pristup, pracovat s informaciami, samostatne sa rozhodovat, tovirvo a prusne mysliet a konat, zrucnost komunikovat s ludmi
|
||||
|
||||
|
||||
ciele vyucovania:
|
||||
kognitivne ciele, socioafektivne ciele, psychomotoricke ciele
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
klucova sedmicka(pelikan 2007)
|
||||
- hladanie a nachadzanie zmyslu existencie a vlastneho konania - umenie skutocne a zmysluplne prezit okamih
|
||||
- adekvatna sebareflexia - poznanie limitov, naplnenie potencialit
|
||||
- zaujatie aktivnej zivotnej pozicie
|
||||
- vychova k zivotnemu zameraniu osobnosti a charakteru
|
||||
- pozitivna emocionalita - atributy ststia
|
||||
- zmysel pre zodpovednost, sucasne so slobodou rozhodovania - voci sebe, rodine, praci, spolocnosti
|
||||
- citlivost a citlivost k inym ludom - poznanie vlastnych emocii, zvladanie vlastnych emocii, schopnost sam seba motivovat, vnimavost k emociam inych, umenie medziludskych vztahov
|
||||
|
||||
osobnostna a socialna vychova
|
||||
|
||||
zasady vychovy
|
||||
- zasady ucty k osobnosti vychovavaneho
|
||||
- zasada orientacie na pozitivne stranky osobnosti dietata
|
||||
- zasada individualneho pristupu a primeranosti
|
||||
- zasada realizacie vychovneho posobenia v socialnej skupine
|
||||
- zasada konkretnosti poziadaviek vyhovavatela
|
||||
- zasada nazoroveho pluralizmu
|
||||
|
||||
chyby pri negativnom hodnoteni
|
||||
- nepravdive zovseobecnovanie
|
||||
- totalne karhanie
|
||||
- permanentne karhanie
|
||||
- karhanie za sklamanie ocakavani
|
||||
- karhanie siahajuce na sebauctu
|
||||
|
||||
Reference in New Issue
Block a user