hod1 finished, potrebuje AI upravu
This commit is contained in:
57
hod1.txt
57
hod1.txt
@@ -15,3 +15,60 @@ Pojmy a vyznamy:
|
|||||||
- Deprivačná výchova – dieťa nedostáva emocionálnu podporu, citové zázemie či podnety.
|
- Deprivačná výchova – dieťa nedostáva emocionálnu podporu, citové zázemie či podnety.
|
||||||
- Dominantná výchova – rodič prikazuje a kontroluje, potláča samostatnosť a názory dieťaťa.
|
- Dominantná výchova – rodič prikazuje a kontroluje, potláča samostatnosť a názory dieťaťa.
|
||||||
- Laxná výchova – rodič je príliš voľný, stanovuje málo pravidiel a hraníc.
|
- Laxná výchova – rodič je príliš voľný, stanovuje málo pravidiel a hraníc.
|
||||||
|
|
||||||
|
Teorie (koncepcie) vychovy:
|
||||||
|
reflexivno predvedecke
|
||||||
|
pragmaticko-behavioralne
|
||||||
|
kognitivisticko-scientisticke
|
||||||
|
humanisticko-personologicke
|
||||||
|
informacno-multimedialne
|
||||||
|
|
||||||
|
clovek je bio-psycho-socialny system
|
||||||
|
vonkajsie faktory, nezamerne faktory, zamerne faktory, vnutorne faktory(graf - dokoncit)
|
||||||
|
|
||||||
|
aky ucinok ma vychova
|
||||||
|
naturalisticke teorie - vychovny pesimizmus
|
||||||
|
sociologizujuce teorie - vychovny utopizmus
|
||||||
|
interakcne teorie - vychovny optimizmus
|
||||||
|
|
||||||
|
dovozojo aktivacne, rozvojovo utlmove dispozicie:
|
||||||
|
perspektina vs kratkodoba zivotna orientacia
|
||||||
|
orientacia na rozvoj vs orientacia na chybu
|
||||||
|
aktivizujucec vs sebaznehodnocujuce sebaponatie(vztah sebaponatia a vykonu je vyraznejsi ako vztah inteligencie a vykonu)
|
||||||
|
syndrom neuspecneho ziaka/neuspesnej osobnosti
|
||||||
|
|
||||||
|
K comu vychovavat:
|
||||||
|
prenositelne sposobilosti:
|
||||||
|
niest zodopovednost, identifikovat a riesit problemy, zvladat zatazove situacie, mat aktivny pristup, pracovat s informaciami, samostatne sa rozhodovat, tovirvo a prusne mysliet a konat, zrucnost komunikovat s ludmi
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
ciele vyucovania:
|
||||||
|
kognitivne ciele, socioafektivne ciele, psychomotoricke ciele
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
klucova sedmicka(pelikan 2007)
|
||||||
|
- hladanie a nachadzanie zmyslu existencie a vlastneho konania - umenie skutocne a zmysluplne prezit okamih
|
||||||
|
- adekvatna sebareflexia - poznanie limitov, naplnenie potencialit
|
||||||
|
- zaujatie aktivnej zivotnej pozicie
|
||||||
|
- vychova k zivotnemu zameraniu osobnosti a charakteru
|
||||||
|
- pozitivna emocionalita - atributy ststia
|
||||||
|
- zmysel pre zodpovednost, sucasne so slobodou rozhodovania - voci sebe, rodine, praci, spolocnosti
|
||||||
|
- citlivost a citlivost k inym ludom - poznanie vlastnych emocii, zvladanie vlastnych emocii, schopnost sam seba motivovat, vnimavost k emociam inych, umenie medziludskych vztahov
|
||||||
|
|
||||||
|
osobnostna a socialna vychova
|
||||||
|
|
||||||
|
zasady vychovy
|
||||||
|
- zasady ucty k osobnosti vychovavaneho
|
||||||
|
- zasada orientacie na pozitivne stranky osobnosti dietata
|
||||||
|
- zasada individualneho pristupu a primeranosti
|
||||||
|
- zasada realizacie vychovneho posobenia v socialnej skupine
|
||||||
|
- zasada konkretnosti poziadaviek vyhovavatela
|
||||||
|
- zasada nazoroveho pluralizmu
|
||||||
|
|
||||||
|
chyby pri negativnom hodnoteni
|
||||||
|
- nepravdive zovseobecnovanie
|
||||||
|
- totalne karhanie
|
||||||
|
- permanentne karhanie
|
||||||
|
- karhanie za sklamanie ocakavani
|
||||||
|
- karhanie siahajuce na sebauctu
|
||||||
|
|||||||
Reference in New Issue
Block a user